آشنایی با دوره ها در استودیو حافظ شرق  

 

دوره های فشرده آموزش آموزش آنلاین موسیقی دراستودیو حافظ شرق

آواز، آهنگسازی ، تنظیم ، صدابرداری

 

اگر بخواهیم این دوره ها را در یک جمله تعریف کنیم میتونیم بگیم که این دوره ها میتونه شمارو از هر سطحی که هستید به یک آهنگساز ، خواننده ، صدابردار ، تئظیم کننده تبدیل کنه.

مطالب این دوره ها آنقدر با دقت انتخاب میشوند که ما ادعا میکنیم که این دوره شمارو به مقدار قابل توجهی حرفه ای میکنه. در واقع شما با ثبت نام در این دوره تخصصی دیگر به هیچ آموزشی احتیاج ندارید.

آهنگساز شدن رویا نیست

برای آهنگساز شدن باید آموزش مناسب دید ، این که بخواهید خودتان مباحث تخصصی موسیقی را یاد بگیرید یک کار کاملا اشتباه هست چرا که هم زمان زیادی از دست خواهید داد و هم ممکن است مطالبی که خودآموز یادگرفتید اشتباه باشن و یا حتی در بعضی مباحث هنوز هم دچار مشکل باشید. پس گذراندن یک دوره تخصصی قطعا بهترین پیشنهاد است.

سرفصل های دوره آموزش آنلاین موسیقی  وآواز

فصل اول ، تئوری موسیقی :

درس اول ؛ معرفی نت های موسیقی

  • تعریف الفبای موسیقی
  • معرفی خطوط حامل و کابرد آن
  • شکل نت و ارزش زمانی آنها
  • نسبت نت های موسیقی
  • معرفی سکوت ها

درس دوم ؛ فاصله در موسیقی

  • معرفی انواع فاصله
  • نحوه اندازه گیری فاصله نت ها
  • فاصله نیم پرده ای
  • فاصله یک پرده ای
  • معرفی علائم تغییر دهنده
  • معرفی علامت دیز
  • معرفی علامت بمل
  • معرفی علامت بکار
  • نت های انهارموینک
  • نحوه پیدا کردن نت ها روی کلاویه پیانو
  • تعرفی اکتاو

درس سوم ؛ ریتم در موسیقی

  • معرفی ریتم های ساده
  • معرفی ریتم های ترکیبی
  • نحوه تبدیل ریتم ترکیبی به ساده و بالعکس
  • تشریح کامل میزان نما (کسر میزان)
  • تعریف میزان و استفاده نت ها در میزان
  • تعریف ضرب قوی
  • تفاوت ریتم ۲/۴ و ۶/۸

 

درس چهارم ؛ گام

  • گام ماژور
  • گام مینور تئوریک
  • درجات گام
  • نام انواع درجات در گام
  • دایره پنجم ها
  • مینور هارمونیک

درس پنجم ؛ معرفی آکورد ها

  • آکوردهای ماژور
  • آکوردهای مینور
  • آکوردهای کاسته
  • آکورد های چهار صدایی
  • نحوه ساخت انواع آکوردها
  • فرمول طلایی آکوردها در گام ها

فصل دوم ، کار با نرم افزار :

درس اول ؛ انتخاب نرم افزار

  • تعریف DAW و معنی آن
  • معرفی نرم افزارهای مختلف برای تنظیم موسیقی
  • نظرسنجی بین کاربران سراسر دنیا و نتایج آن
  • چگونه نرم افزار مناسب خود را انتخاب کنیم
  • چرا استودیو وان را برای این دوره انتخاب کردیم؟

درس دوم ؛ آموزش نصب استودیو وان

  • دانلود نرم افزار
  • نحوه نصب نرم افزار استودیو وان
  • قطع کردن دسترسی نرم افزار به اینترنت

درس سوم ؛ ساخت پروژه

  • معرفی منوهای پنجره استارت در استودیو وان
  • نحوه قرار دادن کاور روی پروژه ها به صورت اتوماتیک
  • معرفی کارت صدا به نرم افزار
  • معرفی پریست های استودیو وان
  • اسم گذاری و آدرس دهی به پروژه
  • مشخص کردن سمپل ریت و تعریف سمپل ریت
  • مشخص کردن تمپو ، کسر میزان و گام پروژه
  • ساخت یک پروژه خام
  • تفاوت فرمت MP3 و Wave
  • تعریف تمپو و نحوه اندازه گیری آن
  • تغییر دادن تمام تنظیمات بعد از ساخت پروژه
  • نحوه اضافه کردن track و نام گذاری آن
  • انتخاب نوع type در زمان اضافه کردن track
  • تغییر رنگ و تعداد track
  • ذخیره کردن پروژه

درس چهارم ؛ معرفی منو ها (قسمت اول)

  • تفاوت مونو و استریو
  • نحوه ضبط صدای خواننده
  • معرفی پریست ها در زمان ساخت track
  • معرفی گزینه Input و Outpu
  • تغییر نام track ها بعد از ساخته شدن
  • تعریف Fader و استفاده از آن
  • معرفی گزینه های Mute  ، Solo ، Record و Monitor در هر track
  • تغییر track از مونو به استریو و برعکس
  • معرفی منوی track list
  • معرفی منوی Inspector
  • معرفی ابزار time stertch و کاربرد آن
  • گزینه Follow و nofollow در هر Track
  • استفاده و معرفی گزینه Pan
  • معرفی بخش Insert

درس پنجم ؛ معرفی منو ها (قسمت دوم)

  • معرفی پنل Home
  • معرفی تب Instruments
  • نحوه استفاده از VST ها در پروژه
  • معرفی وی اس تی Impact و نحوه استفاده از آن
  • معرفی سینتی سایزر Mai Tai و تعریف کلی در مورد سینتی سایزر ها
  • معرفی وی ای تی Presence و استفاده از بانک های آن
  • معرفی Sample One و نحوه استفاده از آن
  • معرفی تب Effects
  • معرفی افکت دیلی
  • معرفی افکت کروس
  • معرفی افکت کامپرسور و لیمیتر
  • معرفی افکت اکولایزر
  • معرفی افکت ریورب
  • معرفی و نحوه استفاده از تیونر در استودیو وان
  • معرفی تب لوپ
  • نحوه استفاده از فایل های داخل سیستم در پروژه
  • معرفی تب کلود
  • معرفی تب Pool و کاربرد آن

درس ششم ؛ معرفی گزینه های منوی آپشن

  • دستور دادن به استودیو وان در زمان باز شدن
  • انتخاب زبان استودیو وان
  • رنگبندی های نرم افزار
  • کیبورد شرت کات ها و نحوه تغییر آنها
  • تغییر آدرس های پیشفرض پروژه ها
  • زمانبندی برای ذخیره اتوماتیک
  • نمایش فایل هایی که توسط استودیو وان ساپورت میشود
  • معرفی Sound Sets ها به برنامه
  • آدرس دهی پلاگین ها و VST ها به برنامه
  • نحوه معرفی و اضافه کردن میدی کنترلر ها به نرم افزار
  • تغییر رنگ Event ها برای نمایش Grid
  • معرفی گزینه های کاربردی پنل Song Setup
  • نحوه اضافه کردن جزئیات و مشخصات کامل به پروژه

درس هفتم ؛ معرفی پنل I/O

  • نحوه اضافه کردن ورودی مونو به تعداد دلخواه برای یک میکروفن
  • نحوه اضافه کردن ورودی استریو به تعداد دلخواه برای ۲ میکروفن
  • اسم گذاری روی ورودی ها و خروجی ها
  • معرفی و تعریف کامل گزینه های Input و Output
  • نحوه اضافه کردن خروجی به تعداد دلخواه برای اسپیکر مانیتور دوم یا سوم

درس هشتم ؛ آشنایی با میکسر

  • حذف کردن وی اس تی های اجرا شده در پروژه
  • معرفی تمام گزینه های لاین ها
  • دسترسی به افکت های هر track
  • معرفی پنل Channel در میکسر
  • معرفی پنل Instruments در میکسر
  • بخش Input در میکسر و نمایش سیگنال ورودی میکروفن ها
  • نمایش Meter و تعرفی آن
  • نحوه اضافه کردن چند Output در میکسر
  • دسترسی به پنل I/O در میکسر
  • تعریف لاین Master در میکسر و کاربرد آن

فصل سوم ؛ اصول آهنگسازی :

درس اول ؛ کسر میزان ، سرعت ، مترونوم

  • توضیح میزان ها روی نرم افزار
  • نمایش ضرب های سیاه روی پروژه
  • مروز ضرب های ۳/۴ ، ۴/۴ ، ۶/۸ روی نرم افزار
  • تغییر تمپو و تعریف آن
  • تعریف مترونوم و کاربرد آن
  • تغییر صدا و شدت صدای مترونوم
  • تنظیمات مترونوم  روی ضرب ۶/۸

درس دوم ؛ گام و آکوردها در نرم افزار

  • کار با پیانو رول و نوشتن نت
  • آشنایی با گزینه Quantize
  • معرفی ابزار Snap و کاربرد آن
  • آشنایی با Velocity و نحوه تغییر دادن آن
  • نحوه اضافه کردن آکورد ها و ساخت آنها در پیانو رول
  • معرفی کردن گام به پروژه

درس سوم ؛ پیوند آکوردها (هارمونی)

  • تعریف کلی هارمونی و کاربرد آن
  • نحوه ۴ صدایی کردن آکوردها
  • نحوه استفاده از معکوس آکوردها
  • انتخاب بهترین پیوند ها برای آکوردها
  • معرفی پیوند آکورهای دارای ۲ نت مشترک
  • معرفی پیوند آکوردهای دارای ۱ نت مشترک
  • معرفی پیوند آکوردهای بدون نت مشترک

درس چهارم ؛ تشخیص گام و سرعت آن

  • نحوه پیدا کردن سرعت آهنگ بدون هیچ پلاگینی
  • تکنیک پیدا کردن آکورد های اصلی آهنگ
  • تشخیص گام آهنگ بوسیله آکورد های آهنگ

درس پنجم ؛ آکورد گذاری روی ملودی

  • پیدا کردن گاو تمپو آهنگ بوسیله نرم افزار V-DJ
  • تشخیص آکورد ها روی ملودی و چیدن آکورد ها
  • نحوه استفاده از تیونر برای پیدا کردن آکورد ها
  • معرفی ایزار  Scatch Pad و کاربرد آن

درس ششم ؛ اجرای هارمونی روی آکوردها

  • اصلاح آکورد های درس قبلی
  • اعمال قوانین هارمونی روی آکورد های ملودی
  • استفاده از بخش Arranger و مشخص کردن پارت های آن

درس هفتم ؛ مدولاسیون (مُدگردی)

  • تعریف کلی مدولاسیون
  • معرفی روش های کاربردی مدولاسیون
  • انجام مدولاسیون در تئوری و نرم افزار به صورت عملی
  • چند مثال برای تغییر گام
  • مدولاسیون بوسیله آکورد مشترک

فصل چهارم ؛ تنظیم :

درس اول ؛ معرفی فصل

  • اصول کلی تنظیم
  • روندی که در طول این فصل خواهیم داشت
  • نحوه انتخاب بهترین صداها در زمان نتظیم

درس دوم ؛ ریتم سازی (مرحله اول)

  • برای چیدن ریتم از vst استفاده کنیم یا سمپل؟
  • چیدن کیکو کلپ در پیانو رول و نحوه تغییر آن
  • اضافه کردن لوپ ها به ریتم
  • هماهنگ کردن لوپ ها با پروژه
  • چیدن های هت منتاسب با تنظیم

درس سوم ؛ بیست سینت

  • نحوه چیدن نت های  مناسب برای بیس
  • بهترین انتخاب برای صدای بیس سینت
  • معرفی آپشن Chord track در استودیو وان
  • نحوه تغییر آکورد ها در اینسترومنت ها به صورت اتوماتیک
  • نحوه کپی گرفتن از یک vst
  • ادغام دو بیس سینت با هم
  • تنظیم شدت های هت ها

درس چهارم ؛ اضافه کردن صدای گیتار

  • معرفی انواع روش های استفاده از ریتم های گیتار
  • استفاده از لوپ ریتم گیتار در پروژه
  • استفاده از vst گیتار برای نواختن Strum
  • معرفی قابلیت strum در وی اس تی real guitar

درس پنجم ؛ اضافه کردن پرکاشن

  • تغییر Pitch های هت های قبلی
  • کات کردن فرکانس های لو صدای کیک با استفاده از اکولایزر
  • آشنایی با اتومیشن و استفاده از آن در پروژه
  • اضافه کردن پرکاشن های تک ضربی به پروژه
  • اضافه کردن ریورب به سمپل ها
  • تیون کردن پرکاشن ها بر اساس کوک پروژه

درس ششم ؛ اضافه کردن پاساژ ها ریتم

  • تعریف کلی پاساژ (Fill) و کاربرد آن
  • ساخت پاساژ بوسیله ریتم خود پروژه
  • ساخت پاساژ با سمپل های تک ضربی
  • تعریف محدوده های فرکانسی در اکولایزر

درس هفتم ؛ آشنایی با ساید چین

  • معرفی ساید چین و کاربرد آن
  • استفاده از پلاگین برای اعمال ساید چین
  • اضافه کردن پد ها در محدوده های مختلف
  • تغییرات جزئی در نحوه چیدن های هت

درس هشتم ؛ اضافه کردن سینتی سایزر ها

  • استفاده از سینتی سایزر سایلنت
  • انتخاب صداهای مناسب پروژه برای سینتی سایزر
  • اضافه کردن Plucke به پروژه
  • اجرای آرپژ بوسیله سینتی سایزر
  • اجرای Cut Off بوسیله شدت صدا
  • اضافه کردن نت های ملودیک در پروژه بوسیله پیانو

درس نهم ؛ اضافه کردن اورتور به تنظیم

  • نحوه اضافه کردن میزان های خالی به پروژه
  • اضافه کردن صدای جدید به پروژه برای اجرای ملودی اورتور
  • نحوه اضافه کردن اتومیشین با یک روش جدید
  • نحوه Reverse کردن صداها در محیط استودیو وان
  • نحوه استفاده از پاساژ های لوپ
  • اکولایزر کردن پد ها
  • اضافه کردن سینت بیس به اوروتور
  • تغییر جزئی در نحوه اجرای پلاکد قبلی

درس دهم ؛ بازنگری کلی تنظیم

  • اضافه کردن toms به پاساژ
  • کامل کردن بخش Ending آهنگ
  • بررسی کلی آهنگ و رفع مشکلات آن
  • آماده کردن پروژه برای مرحله میکس و مسترینگ
  • توضیحات در رابطه با انتخاب صداها بر اساس محدوده فرکانسی
  • توضیحات کلی در رابطه با نگرش در میکس و مسترینگ

فصل پنجم ؛ آموزش میکس و مسترینگ :

درس اول ؛ تعریف میکس و مسترینگ

  • تعریف میکس و مسترینگ و تفاوت آنها
  • معرفی انواع روش های میکس کردن
  • انتخاب بهترین روش برای میکس کردن

درس دوم ؛ وارد شدن به پروژه میکس

  • نحوه Bounce کردن لاین های اینسترومنت
  • نحوه Merge کردن لایت ها
  • تبدیل لاین های اینسترومنت به Wave
  • غیر فعال کردن vst ها
  • نحوه Hide کردن لاین ها در پروژه

درس سوم ؛ آشنایی با اکولایزر

  • تعریف محدوده های فرکانسی
  • معرفی پلاگین اکولایزر و آشنایی با آن
  • تعریف باند های فرکانسی در اکولایزر
  • تعریف اکولایزر پارامتریک و فیکس
  • تعریف پهنای باند یا Q در اکولایزر
  • نحوه boost  و cut کردن در اکولایزر
  • معرفی انواع شیب های اکولایزر : bell , Low cut , high cut , shelf , …
  • تعریف left و Right و استریو در اکولایز

درس چهارم ؛ اعمال اکولایزر

  • تعریف Mid  و Side
  • نحوه میکس کردن محدوده Low
  • تعریف تداخل فرکانسی
  • اکولایز کردن صحیح صدای بیس و کیک
  • استفاده از افکت سچوریشن
  • پن کردن لاین ها
  • استفاده از auto pan
  • تعریف هدروم و رعایت آن
  • اعمال فیلتر cut off

درس پنجم ؛ اجرای افکت ها

  • نحوه send کردن پلاگین ها
  • استفاده از ریورب روی لاین ها
  • استفاده از دیلی در پروژه میکس
  • تکنیک ساید چین روی ریورب وکال

درس ششم ؛ کار با کامپرسور

  • قرار دادن فاصله سوم رو وکال
  • معرفی و کاربرد کامپرسور
  • معرفی پارامتر های کامپرسور
  • قرار دادن کامپرسور روی وکال
  • اتومیشن کردن اکولایزر وکال

درس هفتم ؛ عیب یابی با مانیتورینگ

  • بررسی کلی میکس بوسیله مانیتورینگ

درس هشتم ؛ مسترینگ

  • اصول اصلی مسترینگ
  • معرفی روش های مسترینگ کردن
  • رعایت استریو ایمیج آهنگ و نحوه بیشتر کردن آن
  • استفاده از Limiter در مسترینگ
  • رعایت استاندارد لودنس برای مسترینگ
  • بررسی لودنس با LUFS
  • خروجی گرفتن از آهنگ نهایی

فصل ششم ؛ آکوستیک و ضبط :

درس اول ؛ آکوستیک اتاق – بخش اول

  • اطلاعات لازم برای اکوستیک اتاق
  • متریال لازم برای اکوستیک و نحوه استفاده از آنها
  • نحوه ساخت و نصب پنل پشم سنگ
  • نحوه استفاده از پنل های بیس ترپ برای گوشه های اتاق
  • تاثیر کتابخانه و کمد دیواری در محیط

درس دوم ؛ کالیبره کردن

  • توضیحات و تعریف کالیبره
  • نصب نرم افزار مخصوص کالیبره کردن
  • نحوه استفاده از میکروفون برای کالیبره کردن
  • انجام مراحل کالیبره کردن اتاق
  • ساخت پریست مخصوص برای برطرف کردن مشکلات آکوستیکی محیط

درس سوم ؛ اصول رکورد با میکروفون

  • نکات مهم برای رکورد صدهای مختلف
  • تاثیر آکوستیک و محیط در رکورد
  • معرفی پاپ شیلد یا پت گیر
  • فاصله استاندارد خواننده با میکروفون
  • نحوه تغییر پوزیشن میکروفون
  • معرفی هدفون مناسب رکورد
  • نکات مهم برای تنظیمات گین کارت صدا
  • تعریف دیستورت در زمان ضبط صدا

درس چهارم ؛ نحوه رکورد صدا در استودیو وان

  • نحوه بازکردن ترک جدید برای ضبط صدا
  • تاثیر بافر سایز در زمان رکورد
  • نحوه رکورد به صورت takes to layers در استودیو وان
  • افزایش اصولی صدا در زمان رکورد

درس پنجم ؛ ادیت و تیون صدای خواننده

  • مراحل اولیه برای شروع میکس صدای خواننده
  • سینک کردن صحیح صدای خواننده با ضرب آهنگ
  • آموزش کامل تیون کردن صدای خواننده با ملوداین

درس ششم ؛ میکس صدای خواننده

  • مرحله لولینگ صدای خواننده با موسیقی
  • ادیت نهایی و کامل صدای خواننده
  • شروع میکس وکال و افکت های لازم در این مرحله
  • نحوه حجم دادن به وکال
  • میکس بک وکال خانم

درس هفتم ؛ آکوستیک اتاق – بخش دوم

  • معرفی RT60 محیط
  • طول موج فرکانس های متفاوت و تاثیر اختلاف فاز در محیط
  • استفاده از میکروفون برای بررسی فرکانس های هر قسمت از اتاق

فصل هفتم ؛ آپدیت های دوره

  1. لینک دانلود بانک های داخلی استودیو وان به همراه آموزش نصب آنها
  2. معرفی یک وی اس تی جایگزین برای بانک های داخلی استودیو وان
  3. نحوه ساخت ریتم ۶/۸ در محیط استودیو وان
  4. کدام وی اس تی مناسب تر است و باید دانلود کنیم

مزایا و برتری های آموزش آنلاین موسیقی

با این روش هنر جو ها می توانند تمام نیاز ها و خدمات اموزشی خود را در منزل خود و بدون اینکه نیاز به هدر دادن وقت اضافه برای رفت و امد به اموزشگا های موسیقی را داشته باشند، دریافت کنند.

تنها چیزی که اموزش آنلاین موسیقی نیاز دارد یک لپتاپ یا یک کامپیوتر خانگی و یا حتی موبایل برای برقراری ارتباط اینترنتی است. وسایلی که امروزه در همه خانه ها وجود دارد. با این امکان نیازی نیست که فقط به دنبال اساتید موسیقی شهر خود و یا نزدیک محل زندگی خود باشید بلکه این امکان را به شما میدهد تا به اساتید موسیقی در همه جای ایران دسترسی داشته باشید و از آنها خدمات آموزشی دریافت کنید.

مقرون به صرفه بودن آموزش آنلاین موسیقی

به طور کلی هزینه آموزش مجازی موسیقی نسبت به کلاس های خصوصی و کلاس های آموزشگاه های موسیقی کمتر می باشد و دلیل اصلی آن حذف هزینه و زمان رفت و آمد اساتید برای رفتن به اموزشگاه و یا منزل هنرجو می باشد. که در عین کم هزینه تر بودن کارایی خود را در آموزش موسیقی حفظ کرده است.

آزادی عمل برای انتخاب اساتید
در آموزش آنلاین، شبکه اینترنت این امکان را به کاربرن می دهد تا برای اتنخاب اساتید آزادی عمل بیشتری داشته باشند و مجموعه ای از اساتید متنوع در سبک های گونگون را طبق علاقه مندی خود انتخاب کند و به جای اینکه یک موسسه یا آموزشگاه استاد را برای هنرجو انتخاب کند، خود هنرجو این انعطاف پذیری را دارد که استادش را انتخاب کند.

راحتی کلاس های آموزش آنلاین موسیقی

از جمله مشکلاتی که هنرجویان موسیقی دارند رفت و آمد به محل برگزاری کلاس می باشد این مشکل مخصوصا برای والدینی که فرزندان خود را به کلاس موسیقی می برند بیشتر است چون باید زمان بیشتری صرف کنند تا فرزند خود را به آموزشگاه ببرند و همچنین منتظر اتمام کلاس بمانند تا فرزندشان را به خانه برگردانند که این رفت و امد ها باعث صرف وقت و هزینه اضافی برای والدین و سایر هنرجو ها و اساتید می شود. اما در آموزش موسیقی مجازی رفت و امد به طور کامل حذف شده است و هنرجویان و والدین آنها به راحتی در منزل خود یک کلاس موسیقی دارند. و در انتخاب زمان برگزاری کلاس آزادی عمل دارند که باعث برنامه ریزی زمانی بهتر و سریع تر برای آن ها میشود.

امکان ضبط و نگهداری جلسات آموزشی

خیلی از اوقات در کلاس های موسیقی هنرجوها بعضی از مطالب گفته شده در کلاس را فراموش می کنند.هنرجویان می توانند کلاس های آنلاین موسیقی که شرکت می کنند را در کامپیوتر خود ذخیره کنند تا بتوانند در صورت نیاز کلاس را هر وقت که بخواهند برای دفعات زیادی بازبینی و مرور نمایند. و تنها با یکبار پرداخت هزینه کلاس چند بار از آن استفاده نمایند. این کار باعث یادگیری بیشتر هنرجو و درک بهتر مطالب کلاس می شود.

فعالیت بیشتر و مفیدتر در کلاس های آنلاین موسیقی

در کلاس های موسیقی که به صورت آنلاین برگزار می شود از وقت کلاس به نحو مفید تری استفاده می شود.طبق تحقیقی که در سال 2010 در دانشگاه لوزیانا آمریکا انجام شده است، رفتارها و فعالیت های غیرمرتبط در کلاس های حضوری 36 درصد بیشتر از کلاس های آنلاین موسیقی است. در آموزش آنلاین موسیقی هنرجو فعالیت مفید و تمرکز بیشتری در حین کلاس دارد به دلیل اینکه در کلاس آنلاین موسیقی فعالیت های غیر مرتبط ناشی از خستگی، پراکنده شدن ذهن، اتلاف وقت و صحبت کردن های اضافی استاد و هنرجو کمتر است. و طبق همان تحقیق در آموزش های آنلاین نوازندگی تایمی که هنرجویان در طول کلاس موسیقی به نوازندگی ساز می پردازند 22 درصد بیشتر از کلاس های موسیقی به روش-های معمول در آموزشگاه ها می باشد و همچنین ارتباط چشمی بین استاد و هنرجو در آموزش آنلاین به مراتب بیشتر است.

آموزش هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است.

آیا برای شرکت در دوره آهنگسازان هوشمند پیش نیازی لازم هست؟

قطعا جواب “خیر” است.

به جرئت میتوانیم بگوییم که دوره های آموزش فشرده آهنگسازی و خوانندگی  یکی از کامل ترین دوره های آهنگسازی و خوانندگی شدن از صفر هست

اگر از موسیقی هیچ چیزی نمیدونید اما دوست دارید آهنگساز بشید پس این دوره برای شماست.

هر چقدر اطلاعات موسیقی داشته باشید باز هم در این دوره چیزهای جدید دراستودیو حافظ شرق یاد خواهید گرفت

اگر در دوره های هوشمند استودیو حافظ شرق شرکت نکنید چه اتفاقی می افتد؟

  • باید برای یاد گرفتن یه مبحث ساده ساعت ها وقت بذارید و در آخر هم به نتیجه دلخواه نمی رسید
  • باید در دوره های حضوری دیگران شرکت کنید که هزینه آنها ده ها برابر این دوره است.
  • مسیری که چند ماهه با این دوره طی میکنید را باید سال ها طی کنید
  • و …  اجازه بدید دیگه ادامه ندم!

عزیزانم توضیحاتی آموزشی برایتان اینجا در قسمت های مختلف آورده ام که خواندنشان برای انتخاب مسیر بهترخیلی کمکتون میکنه 

  بخش خوانندگی دراستودیو حافظ شرق

خوانندگی  یا آوازخوانی عمل تولید اصوات موسیقایی با استفاده از صدای انسان است. تفاوت آن با سخن گفتن معمولی در ریتم و تونالیته آن است. کسی که آواز می‌خواند را خواننده یا آوازه‌خوان می‌نامند.

آوازه‌خوانان هر کدام به تناسب فرهنگ و ملیت، گونه‌ای از موسیقی را اجرا می‌کنند که آواز نامیده می‌شود و ممکن است با همراهی یا بدون همراهی ساز باشد.

عمل آوازه‌خوانی معمولاً توسط گروهی از موسیقی‌دانان مانند گروه کری با صداهایی در محدوده‌های متفاوت، یا در کنار مجموعه‌ای از نوازندگان نظیر یک گروه راک یا گروه باروک انجام می‌شود.

از بسیاری جهات آواز انسانی را می‌توان شکلی از سخن‌گفتن دانست. تقریباً هر کس که حرف می‌زند می‌تواند آواز هم بخواند. اما آواز خواندن برای کسانی که تارهای صوتی شان آسیب جدی دیده است یا دچار فلجی در یکی یا هر دو تارهای صوتی هستند، ممکن نیست.

آوازه‌خوانی ممکن است رسمی یا غیر رسمی باشد، از پیش معلوم باشد یا بداهه‌خوانی شود. آواز خواندن ممکن است برای لذت، آسایش، آیین، آموزش یا برای منافع مادی انجام شود.

مهارت در آواز خواندن تنها با صرف زمان، آموزش، کار و تمرین منظم ممکن می‌شود.

آوازه‌خوانان حرفه‌ای اغلب در یک سبک موسیقی فعالیت می‌کنند؛ مثلاً موسیقی کلاسیک یا راک و زیر نظر معلمان و مربیانِ آواز آموزش می‌بینند.

برای اینکه خواننده بتواند از حداکثر ظرفیت و توانایی های خود در خوانندگی استفاده کند، به سراغ مربیان صداسازی می رود.

بررسی نقش تنفس در خوانندگی

شاید بتوان گفت تمامی آموزش هایی که به استفاده از صدا مرتبط است، با تنفس آغاز می شوند. فن بیان، گویندگی، دوبلاژ، آواز و هر هنر دیگری که با صدای ما سروکار دارد، نیازمند این است که تنفس مناسب منجر به سوخت رسانی درستی شود.

صدای پرقدرت، دلنشین و پر از احساس صدایی نیست که با نفس گیری طولانی یا خیلی پرحجم تولید شود. اتفاقا برعکس، با تنفسی کوتاه و خلاصه، اما از محل درستی انجام می شود.

تنفس درست باعث میشود تارهای صوتی از آسیب در امان باشند، حتی وقتی شما صدای خیلی بلندی تولید می کنید و یا به مدتی طولانی صحبت یا سخنرانی می کنید و یا آواز می خوانید.

تنفس صحیح برای خواندن، باید با تمرین های درست و پیوسته، به شکلی در سیستم تنفسی ما هنگام خواندن و یا حتی صحبت کردن نهادینه شود، که دیگر نیازی به فکر کردن به آن نباشد. همانند رانندگی که در آن نیازی به فکر کردن به گرفتن کلاچ و عوض کردن دنده نیست و به صورت ناخودآگاه انجام می گیرد.

نکته ی جالب توجه این است که ما در ابتدای زندگی خود، در زمان نوزادی این مسئله را به خوبی رعایت می کردیم. کاملاً درست نفس می کشیدیم و به همین خاطر با وجود اینکه اندام صوتی کوچک و ظریفی داشتیم، اما حجم صدایی که تولید می کردیم بسیار زیاد بود و حتی با وجود اینکه گاهی به مدت طولانی جیغ می زدیم و یا گریه می کردیم، دچار مشکل گرفتگی صدا نمی‌شدیم.

تقویت ماهیچه ها

از این نکته به این نتیجه می رسیم که ما برای سوخت رسانی مناسب و استفاده درست از اندام صوتی خود برای خواندن، می بایست بازگردیم به دوران کودکی و تنفس طبیعی و غریزی خود را پیدا کنیم. شکل تنفسی که به مرور و بر اثر گذشت زمان با بزرگ شدن ما به دلیل استرس و روش زندگی ناسالم و کمبود حرکت و به دنبال آن، از دست رفتن نیرو و انرژی طبیعی ماهیچه های بدن و تحلیل رفتن یا کوتاه شدن آنها، جسم پرتحرک و متعادل کودکی به تدریج تبدیل به جسمی پر از تنش و نامتعادل در بزرگسالی می‌شود و سیستم تنفسی عوض میشود. اولین گام در صداسازی آموختن تنفس صحیح است.

بهترین شیوه ی تنفس

یکی از بهترین شیوه های تنفس صحیح برای خوانندگی درست و اصولی، تنفس دیافراگمی است. تنفس دیافراگمی با استفاده پرده دیافراگم انجام می شود.

دوبلاژ

بخش آهنگسازی دراستودیو حافظ شرق

1-تئوری موسیقی

2-کار با نرم افزار

3-اصول آهنگسازی

4-تنظیم الکترونیک

5-میکس و مسترینگ

6-آکوستیک و ضبط

آهنگساز شدن رویا نیست

برای آهنگساز شدن باید آموزش مناسب دید ، این که بخواهید خودتان مباحث تخصصی موسیقی را یاد بگیرید یک کار کاملا اشتباه هست چرا که هم زمان زیادی از دست خواهید داد و هم ممکن است مطالبی که خودآموز یادگرفتید اشتباه باشن و یا حتی در بعضی مباحث هنوز هم دچار مشکل باشید. پس گذراندن یک دوره تخصصی قطعا بهترین پیشنهاد است

هر چقدر اطلاعات موسیقی داشته باشید باز هم در این دوره چیزهای جدید دراستودیو حافظ شرق یاد خواهید گرفت

 

این دوره ها برای چه کسانی مفید است؟

  • تنظیم کننده های خودآموز
  • علاقمندان به آهنگسازی
  • علاقمندان به مبحث میکس و مسترنیگ
  • موزیک پرودوسرها
  • نوازنده ها
اگر در دوره های هوشمند استودیو حافظ شرق شرکت نکنید چه اتفاقی می افتد؟
  • باید برای یاد گرفتن یه مبحث ساده ساعت ها وقت بذارید و در آخر هم به نتیجه دلخواه نمی رسید
  • باید در دوره های حضوری دیگران شرکت کنید که هزینه آنها ده ها برابر این دوره است.
  • مسیری که چند ماهه با این دوره طی میکنید را باید سال ها طی کنید
  • و …  اجازه بدید دیگه ادامه ندم!

 

نگران هیچ چیز نباشید  استودیو حافظ شرق در کنار شماست!

در استودیو حافظ شرق

از ابتدایی ترین مبحث موسیقی آموزش خواهید دید و در کنار هم مرحله به مرحله جلو میریم. از تئوری شروع میکنیم و الفبای موسیقی رو واستون تعریف میکنیم و بعد میریم سراغ گام و آکورد و بعد از اون نرم افزار رو بهتون معرفی میکنیم. نرم افزار رو میتونید از همین جا دانلود کنید و بعد با استفاده از آموزش ها تمرین کنید و با هم پیش بریم

بعد از اون مباحث آهنگسازی رو با هم کار میکنیم و اجازه نمیدیم نقطه ی ابهامی واستون باقی بمونه. در فصل چهارم میریم سراغ تنظبم. هر پلاگینی که توی تنظیم استفاده کردیم رو برای دانلود در همون درس قرار دادیم پس بدون نگرانی و کم و کسری به تمرین ها بپردازید. در فصل پنجم همون آهنگی که از ابتدا با هم کار کردیم رو میکس و مسترینگ میکنیم.

هوشمندانه کار کنید

واقعا دیگه فرصتی برای آزمون و خطا نیست ، چرا که انقدر همه چیز به سرعت در حال پیشرفت هست که تا شما بخواهید خودتان همه چیز را یاد بگیرید بعد از گذشت سال ها تازه میرسید به الان مارکت موسیقی و تازه متوجه خواهید شد که چقدر زمانتون رو از دست دادید. هزینه ای که برای این دوره میکنید شما را به سطح قابل توجه ای خواهد رسوند

پس این هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است.

در طول چند ماه تمرین روی این دوره ها دیگران را شگفت زده خواهید کرد

آیا برای شرکت در دوره آهنگسازان هوشمند پیش نیازی لازم هست؟

قطعا جواب “خیر” است.

به جرئت میتوانیم بگوییم که دوره های آموزش فشرده آهنگسازی و خوانندگی  یکی از کامل ترین دوره های آهنگسازی و خوانندگی شدن از صفر هست

اگر از موسیقی هیچ چیزی نمیدونید اما دوست دارید آهنگساز بشید پس این دوره برای شماست؛

 

صداسازی

یک صداساز به هنگام کار.

هنر بازآفرینی برخی از جلوه‌های صوتی، مثل صدای قدم زدن و دویدن و شکستن و هماهنگ کردن آنها با تصاویر فیلم را صداسازی (انگلیسیFoley‎) می‌گویند.[۱]

از دهه ۱۹۳۰ تا کنون، کار هنرمندان صداساز بخش مهمی از حاشیه صوتی تمام فیلم‌ها را تشکیل داده‌است. در کل کار صداسازان، یکی از مراحل پس از تولید و استودیویی برای ایجاد جلوه‌های صوتی برای فیلم، آثار تلویزیونی و تولیدات رادیویی است.

آنها با استفاده از انواع کفش و وسایلی چون سپر و گلگیر خودرو، بشقاب، لیوان، صندلی و هر وسیله‌ای که بتوان در خرده‌ریزها و در کنار خیابان پیدا کرد، تمام صداهای موجود در یک محصول را ایجاد کرده و گاهی برای افزایش حس دراماتیک، این اصوات را تقویت کرده و چاشنی‌هایی به آن می‌افزایند.

ایجاد صداهایی مانند موتور ماشین، انفجار و اصوات مکانیکی و فنی دیگر که در استودیو امکان‌پذیر نیست-مانند منفجر شدن و فروریختن یک ساختمان یا راندن اتوموبیل- و همچنین صدای پرندگان، صداهای لیزری، پارس سگ و طوفان کار صداسازان نیست. این موارد در حیطه کار متخصص جلوه‌های ویژه صوتی است.

طراحی صدا

یک اتاق کنترل دیجیتال مدرن در استودیویی در سال ۲۰۱۰

طراحی صدا (به انگلیسیSound design)‏

فرایند مشخص کردن، تهیه، تغییر یا تولید عناصر صوتی است که در رشته‌های گوناگونی مانند فیلم‌سازی، برنامه تلویزیونی، تئاتر، ضبط و نشر آواها، کنسرت موسیقی، هنر صدا، پس‌تولید، رادیو و بازی ویدئویی و توسعه نرم‌افزار استفاده می‌شود. طراحی صدا اغلب شامل تغییر صداهای پیش‌تر تهیه شده یا ضبط شده مانند جلوه‌های صوتی و گفتگو است. در برخی موارد ممکن است شامل تهیه یا دستکاری صداها برای ایجاد اثر مورد نظر نیز بشود. «طراح صدا» هنرمندی است که کار طراحی صدا را انجام می‌دهد.

در فیلمسازی، طراح صدا می‌تواند در مسیر تولید فیلم، با شروع از مطالعه فیلمنامه تا مرحله‌های انتهایی ساخت فیلم، پیش برود و دربارهٔ چگونگی تولید یک صدا یا اینکه چه صدایی برای هر صحنه لازم است، نظر دهد. او ممکن است از پیش، صداهای لازم برای هر بخش از فیلم را اعلام کند. همچنین از صداهای ضبط شده هنگام فیلمبرداری استفاده می‌کند، یا ممکن است با توجه به رویدادهای فیلم، صداهای لازم را با صداهای آرشیوی یا اصواتی که خود تولید کرده‌است تهیه کند. صداها با توجه به صحنه و ریتم آن، انتخاب، تدوین و هماهنگ و سینکرونایز می‌شوند.

 

کنسرت موسیقی

یک کنسرت موسیقی کلاسیک در استرالیا، ۲۰۰۵

کنسرت (به انگلیسیConcert) به یک اجرای زنده (معمولاً موسیقی) در مقابل عده‌ای تماشاگر گفته می‌شود. اجرای یک کنسرت می‌تواند به وسیله یک گروه، مانند یک ارکستر انجام گیرد. کنسرت‌ها از دسته رسانه‌های حضوری هستند و از نظر تأثیرگذاری در مباحث پیام رسانی و تبلیغات در رده بالایی از توجهات قرار دارند. کنسرت‌ها همانند همایش‌ها و کنگره‌ها از جمله گردهمایی‌های هدفدار محسوب می‌گردند که بخش مهمی از هدف آن‌ها ایجاد شادی در مخاطبان می‌باشد. میزان تأثیرگذاری این رسانه به دلیل آنکه روحیه مخاطبان آن در سطح بالایی قرار دارد و همگی آنها در شادی و نشاط هستند، پیام‌ها به سرعت و با دقت توسط ایشان جذب می‌گردد.

 

 

 همخوان در خوانندگی

هَمخوان یا صامِت (عربی) یا حرفِ بی‌صدا، آن دسته از آواهای زبان هستند که هنگام تولیدشان بست یا تنگی در دستگاه گفتار وجود داشته باشد. به همخوان، صامِت و حرفِ بی‌صدا نیز گفته شده‌است.

همخوان‌ها نمی‌توانند به‌تنهایی تلفظ شوند چون در هنگام تولید (در گذر از اندام‌های گویایی) به مانع برخورد می‌کنند و در نتیجه آوای تازه‌ای به آن افزوده می‌شود.[۱]

به عبارت دیگر، در دانش آواشناسی، همخوان یک صدای گفتاری است که با بسته‌شدن کامل یا جزئی از مجرای صوتی فوقانی ایجاد می‌گردد. مجرای صوتی فوقانی به قسمتی از مجرای صوتی گفته می‌شود که بالاتر از حنجره قرار دارد.

همخوان‌ها با توجه به شش شاخصهٔ سازوکارهای جریان هوا، واک، وضعیت نرمکام، مرکزی بودن/کناری بودن، جایگاه تولید و شیوه تولید توصیف می‌شوند.[۲]

از آن‌جایی که شمار صداهای همخوان در زبان‌های دنیا بسیار بیشتر از تعداد حروف همخوان در هر الفبایی است، زبان‌شناسان سامانه‌هایی ایجاد کرده‌اند مانند الفبای آواشناسی بین‌المللی (IPA) تا برای هر همخوانِ مشخص یک نماد تعیین کنند. درواقع، الفبای لاتین، که برای نوشتن انگلیسی و الفبای بسیاری از زبان‌های دیگر استفاده می‌شود، حروف همخوان کمتری نسبت به صداهای همخوان موجود دارد؛ بنابراین، تعدادی دونگاره مثل “ch”, “th”, “sh” و “zh” برای توسعهٔ الفبای آن استفاده می‌شوند و بعضی دونگاره‌ها بیش از یک همخوان را نمایش می‌دهند؛ مانند تفاوت تلفظ حروف “th” در دو واژهٔ “thing” و “this”.[۳]

همخوان‌های زبان فارسی

زبان فارسی ۲۳ صامت دارد که عبارتند از:

ء (ع)، ب، پ، ت (ط)، ج، چ، ح (ه)، خ، د، ر، ز (ذ، ض، ظ)، ژ، س (ث، ص)، ش، ف، ق (غ)، ک، گ، ل، م، ن، و، ی.

حرف‌های قراردادی که برای همخوان‌های زبان فارسی نهاده شده‌است:

  • ب (انفجاری، انسدادی)
  • پ (انفجاری، انسدادی)
  • ت، ط (انفجاری)
  • ث، س، ص (سایشی)
  • ج (انفجاری)
  • چ (انفجاری)
  • ح، ه‍ (سایشی)
  • خ (سایشی)
  • د (انفجاری)
  • ذ، ز، ض، ظ (سایشی)
  • ر (غلتان)
  • ژ (سایشی)
  • ش (سایشی)
  • ع، ء (انفجاری)
  • غ، ق (انفجاری)
  • ف (سایشی)
  • ک (انفجاری)
  • گ (انفجاری)
  • ل (روان)
  • م (خیشومی)
  • ن (خیشومی)
  • و (سایشی)
  • ی (روان).

 

ضبط و نشر صوت‌ها یا رکورد و ریپروداکشن کردن صداها یا بازنویسی و بازسازی آواها ثبت الکتریکی یا مکانیکی و تولید مجدد صوت‌هایی مانند: گفته‌ها، خوانندگی یک خواننده یا صوت‌های نواخته از سازها است. تا به امروز دو روش برای ضبطِ صوت‌ها پدید آمده‌ که یکی به ضبط آنالوگ و دیگری به ضبط دیجیتال شناخته شده است.

 

حنجره

حنجره
Larynx external en.svg

کالبدشناسی حنجره، نمای قدامی-جنبی
Larynx endo 2.jpg

تصویر آندوسکوپی از حنجره
شناسه‌ها
MeSH D007830
TA98 A06.2.01.001
TA2 3184
FMA 55097

تصویری از حنجره (در وسط) بکمک ام آر آی با قدرت ۳ تسلا

حنجره اندام تولیدکننده صوت در بدن است، و گذرگاه هوایی است که مابین بخش تحتانی حلق و تراشه واقع شده‌است.

کارکردها

محافظت از راه هوایی 

فعالیت اولیه حنجره محافظت راه هوایی از ورود ذرات غذا و سایر مواد نامطلوب است. این عمل به وسیله رشته‌رویدادهایی صورت می‌پذیرد که در اثر تماس یافتن لقمه غذا با نوک اپی‌گلوت یا چین‌های آری‌اپی‌گلوتیک (Aryepiglottic fold) آغاز می‌گردد. بازوی حسی این قوس بازتابی عصب زبانی‌حلقی است و بازوی حرکتی آن از طریق عصب واگ اعمال می‌شود. اولین رویداد در این سری مهار تنفس است. سپس تارهای صوتی حقیقی به شدت بسته می‌شوند که این سبب بسته شدن تارهای کاذب می‌شود. سپس این چین‌های آری‌اپیگلوتیک به طرف مدیال می‌آیند و اپی‌گلوت را به خلف می‌برند (توسط عضلات داخلی حنجره). در این هنگام ماهیچه‌های بیرونی گروه فوق لامی (سوپراهیوئید) فعال و همزمان گروه زیرلامی (اینفروهیوئید) شل می‌شوند این رویداد باعث اعمال بردار نیرویی در جهت بالا و جلو به حنجره می‌شود و سبب می‌شود که تحت محافطت قاعده زبان به حنجره در طی عمل بلع به بالا برود.

تولید آوا

تولید صوت عمل فیزیولوژیک دیگر حنجره است. بر این اعتقادند که تولید صوت ناشی از بسته شدن ابتدایی قوی تارهای صوتی در حین بازدم است. بالا و پائین رفتن فشار داخل نای و باز و بسته شدن تارهای صوتی حقیقی و در نتیجه خارج شدن مقداری از هوا در دوره باعث تولید صدا می‌شود. هر فرایند پاتولوژیکی که توده تارهای صوتی یا توانایی بسته شدن آن‌ها را تغییر دهد بر کیفیت صدا تأثیر خواهد گذاشت. این تغییر کیفیت صدا را گرفتگی صدا می‌نامند.

تنفس

حنجره در عمل تنفس هم شرکت می‌کند. در دم عصب راجعه حنجره فعال می‌شود و باعث آبروکسیون تارهای صوتی می‌شود. این امر درست پیش از تحریک عصب فرنیک صورت می‌گیرد و باعث جریان یافتن هوا به درون شش‌ها می‌شود.

کالبدشناسی

حنجره شامل پرده‌های صوتی، و مشتمل بر ۹ عدد غضروف می‌باشد که عبارتند از:

ماهیچه‌های حنجره دو گروه‌اند:

دو مفصل مهم در حنجره وجود دارد که زلالی (سینوویال) هستند و عبارتند از: مفصل انگشتری‌سپری (به غضروف سپری اجازه چرخش و لغزش را می‌دهد و به این ترتیب تغییر طول طناب‌های صوتی امکانپذیر می‌شود)، مفصل انگشتری‌کوزه‌ای (آریتنوئیدها را به هم نزدیک می‌کنند و جلو عقب می‌کند و می‌چرخاند). آرتریت روماتوئید باعث التهاب مفاصل انگشتری‌کوزه‌ای (کریکوآریتنوئید) می‌شود. در زمان انتوباسیون اندوتراکئال ممکن است مفصل انگشتری‌کوزه‌ای را دچار در رفتگی کند.

نگارخانه

امکان ضبط و نگهداری جلسات آموزشی

خیلی از اوقات در کلاس های موسیقی هنرجوها بعضی از مطالب گفته شده در کلاس را فراموش می کنند.هنرجویان می توانند کلاس های آنلاین موسیقی که شرکت می کنند را در کامپیوتر خود ذخیره کنند تا بتوانند در صورت نیاز کلاس را هر وقت که بخواهند برای دفعات زیادی بازبینی و مرور نمایند. و تنها با یکبار پرداخت هزینه کلاس چند بار از آن استفاده نمایند. این کار باعث یادگیری بیشتر هنرجو و درک بهتر مطالب کلاس می شود.

تمرین آنی بلافاصله بعد از کلاس

با استفاده از آموزش موسیقی به روش آنلاین هنرجویان می توانند بلافاصله بعد از اتمام کلاس که مطالب در ذهن آنهاست و انرژی آنها برای تمرین حداکثر می باشد، درس آن جلسه را تمرین نمایند. اولین تمرین موسیقی بعد از کلاس مهم ترین و تاثیر گذار ترین تمرین است. در صورتی که پس از اتمام کلاس در آموزشگاه موسیقی هنرجو باید تا منزل خود برود که باعث خستگی و پایین آمدن بازدهی برای اولین تمرینش می شود.

آمادگی قبل از کلاس در آموزش آنلاین موسیقی

با توجه به اینکه کلاس های آنلاین موسیقی در منزل اجام می شود هنرجو می تواند قبل از کلاس تمرین جلسه قبل خود را مرور کند تا با آماده شدن صدا و انگشتان در خوانندگی و نوازندگی خود را برای کلاس پیش رو و یادگیری مطالب جدید آماده کند. زمانی که با آمادگی بیشتر کلاس موسیقی را شروع کنید بازدهی کلاس و یادگیری شما بیشتر خواهد شد.

فعالیت بیشتر و مفیدتر در کلاس های آنلاین موسیقی

در کلاس های موسیقی که به صورت آنلاین برگزار می شود از وقت کلاس به نحو مفید تری استفاده می شود.طبق تحقیقی که در سال 2010 در دانشگاه لوزیانا آمریکا انجام شده است، رفتارها و فعالیت های غیرمرتبط در کلاس های حضوری 36 درصد بیشتر از کلاس های آنلاین موسیقی است. در آموزش آنلاین موسیقی هنرجو فعالیت مفید و تمرکز بیشتری در حین کلاس دارد به دلیل اینکه در کلاس آنلاین موسیقی فعالیت های غیر مرتبط ناشی از خستگی، پراکنده شدن ذهن، اتلاف وقت و صحبت کردن های اضافی استاد و هنرجو کمتر است. و طبق همان تحقیق در آموزش های آنلاین نوازندگی تایمی که هنرجویان در طول کلاس موسیقی به نوازندگی ساز می پردازند 22 درصد بیشتر از کلاس های موسیقی به روش-های معمول در آموزشگاه ها می باشد و همچنین ارتباط چشمی بین استاد و هنرجو در آموزش آنلاین به مراتب بیشتر است.

مزایای آموزش آنلاین موسیقی

طول عمر بیشتر کلاس ها در آموزش آنلاین موسیقی

هنرجویانی که در کلاس های آنلاین موسیقی شرکت می کنند تمایل بیشتری به ادامه کلاس-ها و دوره های آنلاین پس از اتمام یک دوره دارند به دلیل آنکه هنرجو کلاس های انلاین را جزئی از برنامه هفتگی خود می داند که به راحتی در منزل به آن می پردازد. این تداوم باعث رسیدن هنرجو به سطوح بالاتری از مهارت و پیشرفت در موسیقی می شود.

پاسخگویی سریع به مشکلات هنرجودر آموزش آنلاین موسیقی

اغلب هنرجوهای مبتدی موسیقی در انجام تمارین و نحوه نواختن قطعه های تمرینی با مشکلاتی از قبیل ترس و عدم اعتماد به نفس در نواختن ساز مواجه می شوند که تیم کالج موزیک در آموزش های آنلاین خود با دادن برنامه تمرینی منظم به هنرجو و دادن اعلان برای یادآوری زمان تمرین و همچنین امکان پرسیدن سوال از استاد خود را از طریق سایت فراهم نموده است که تا حد بسیار زیادی باعث کاهش این مشکلات می شود.

تغییر زمان کلاس توسط هنرجودر آموزش آنلاین موسیقی

دراکثرآموزشگاه های موسیقی تایم جلسات یک روز و ساعت مشخص در هفته می باشد که که امکان تغییر سریع تایم و روز کلاس وجود ندارد و هنرجو در صورتی که در آن تایم نتواند در کلاس شرکت کند آن جلسه را از دست می دهد. کلاس های آنلاین موسیقی تیم کالج موزیک این امکان را به هنرجو می دهد تا بتواند تایم و روز خود را در صورت نیاز مثلا در مواقعی که هنرجو در زمان کلاس دچار بیماری شده و یا به هر دلیلی نتواند در کلاس شرکت کند ساعت و روز کلاس را به راحتی با اعلام کردن در سایت به زمان دلخواه خود تغییر دهد. همچنین تایم هر جلسه کلاس آنلاین نیز قابلیت تغیر دارد و بیشتر از کلاس های حضوری می تواند باشد.

آموزش آنلاین موسیقی در منزل

امکان تنظیم دوربین در آموزش آنلاین موسیقی

در کلاس های انلاین موسیقی وب یا دوربین لپتاپ یا هر وسیله ایی که از آن استفاده می کنید می تواند جوری تنظیم شود تا فقط قسمت های مورد نظر از ساز و فرد برای استاد و هنرجو نمایش داده شود فرض کنید تایم کلاس شما در ساعتی از روز یا شب باشد که چهره شما مناسب دیده شدن نباشد یا آمادگی نداشته باشد در کلاس های آنلاین می توانید تنظیم کنید که چه بخشی نمایش داده شود و همچنین روی بخش های از انگشت و ساز خودتان یا استاد که نیاز به دقت بیشتر دارد تمرکز کنید و از نمای نزدیک درکامپیوتر یا موبایل خود آن بخش ها را ببینید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است
خانه خدماتفروشگاهارتباط با ما